söndag 14 oktober 2012

Rubrik: Senaste gången jag LOL:ade (skrattade högt)

Det här med önskerubriker var ju kul! Och ännu roligare vore det med fler uppslag, så det vore hyggligt av er att kommentera fler önskemål.

Den senaste gången jag skrattade högt befann jag mig i min ensamhet framför teven. Jag såg på Seinfeld, en serie som jag nyss upptäckt storheten med. I ett avsnitt har George blivit av med sina glasögon då han varit i en simhall. Han hävdar att de blivit stulna och får tipset av Kramer att gå till en optiker som han känner som kan fixa fram ett bra pris på nya brillor. Inne hos optikern hjälper Jerry och Elaine George att välja ut glasögon och plötsligt kommer det in en hund som biter Elaine i benet. George, i glasögon med fönsterglas, rusar ut för att se vart hunden tog vägen, men istället ser han, på håll, hur Jerrys flickvän kysser Jerrys kusin - mitt på öppen gata. Upprörd återvänder han till butiken och berättar för Jerry vad han sett. Jerry tror honom inte eftersom han inte haft riktiga glasögon på sig, men George hävdar att han är säker på att han sett rätt eftersom han kisat med ögonen. Jerry övertygas och ett svartsjukedrama tar vid.

I slutet av avsnittet händer det här:



Det går ju inte att återberätta något sånt här på ett bra sätt, man måste se det själv för att verkligen förstå. Hursomhelst, då skrattade jag, högt och länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, då börjar en tänka på en liknande rubrik: "Senaste gången jag grät"