tisdag 16 oktober 2012

Rubrik: Blogglista

Troligtvis är jag född i farstun, jag var tvungen att googla blogglista och då fick jag fram det här. Hoppas att det blev rätt.

Du heter: Carl Albin Strömberg (Carl efter farsans stora idol Carl Perkins och Albin efter mammas morfar).

Smeknamn: Inget har riktigt fastnat.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Ingen särskild, men country funkar alltid.

Beroende av: Ballerinakex, Fruktmüsli, A-fil.

Vad tror folk om dig? Jag tror att jag upplevs som ganska tankspridd och slarvig. Möjligtvis en aning kufisk.

Stämmer det? Jag hoppas inte det.

Vad får du oftast komplimanger för? För att jag är ganska snäll.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara rolig

Brukar du skratta för dig själv? Ja, alldeles för högt och gällt dessutom.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Driftlarm fellarm, Vattenverket, Fredrika"

Var bor du? Fredrika

Trivs du där? Jovars!

Äger du några Converse? Ett par som jag är väldigt förtjusta i.

Sprit, cider, vin eller öl? Sprit.

Brukar du bli för full? Oftast inte, men jag har haft mina ROTBLÖTOR, det har jag.

Vad har du för mobiloperatör? Telia.

Är du allergisk mot något? Inte fysiskt, men jag har en psykisk allergi mot jazzmusik.

Har du haft sex idag? Icke!

Hur svarar du i mobilen? "Ja, det är Albin".

Vem ringde du senast? Min chef.

Vad sa den du pratade i telefon med senast? "Du måste tanka traktorn".

Antal timmar sömn i natt: 6

Sov du ensam? Ja.

Brukar du komma i tid? Jag brukar FÖRSÖKA.

När mår du bra? När jag kan träna utan att det gör ont någonstans.

När blev du fotad senast? Förra måndagen. Passfoto.

Hur känner du dig nu? Lite trött och lite stressad.

Vanligaste färgen på dina kläder? Svart.

Vad tycker du om fötter? Bör man tycka något om dem?

Vad saknar du? En kvinna för hushållsnära tjänster.

Hade du en bra kväll igår? Jodå, tackar som frågar!

Favoritdryck på morgonen? A-fil.

Rakar du benen? En gång, av misstag, med en motorsåg.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Någon gång mellan 21.00 och 22.30.

Är du blyg? Ja, men det har blivit bättre.

Sysslar du med någon idrott? Lite längdskidåkning, lite löpning och lite styrka

Vill du hellre ha mail än brev? Nej, hellre brev. Brev är mer personliga.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut inte.

Har du spytt offentligt? Har jag gjort det så är jag lyckligt ovetande om det

Vad skulle du göra om du var tjej för en dag? Sminkat mig och limmat på någon stilig karl.

Är du nöjd med ditt liv? Njaeaeaeaea

Är du bortskämd? På vissa sätt tror jag det.

Vad gör du imorgon? Jobbar

Vad är det värsta du vet? Loppmarknader, Second hand-butiker, Jazzmusik, korvsoppa, slarv med sopsortering, dåligt diskade glas, juice med fruktkött, clowner.

Hur mycket pengar brukar du slösa per vecka? Det varierar väldigt mycket beroende på om jag åker bort över helgen för att handla eller inte.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Nalle Knutsson (SKOJA!)

Vad längtar du till? Prag!

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har haft turen att förlänas alldeles förträffliga kompisar, sån tur har jag!

Vad använder du för schampo? Jag för ett växelbruk mellan lika delar Adidas och Axe.

Vad är det finaste du fått? En stuga.

En speciell dag du minns? Då min lillasyster föddes, 23:e juli 1992.

Hur gammal är du? Egentligen alldeles för gammal för att fylla i en sån här lista. 25.

Tycker du om någon just nu? Kanske det kanske.

Du samlar på? Rolling Stones-tröjor.

Gröna eller röda äpplen? Röda på jul, gröna resten av året.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen.

Gillar du golf? Ungefär lika mycket som jag gillar vattenpolo

Vilken tid gick du upp idag? 04.15

Har du sovit i din egna säng i natt? Yes box.

Har du strumpor på dig nu? That's for me to know and for you to find out, mihihihi (vansinnesfnitter)

Är det okej att gråta? Ja för fan!

När grät du senast? Då jag bytte knivar på en gräsklippare.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Konsumera!

Bär du glasögon eller linser? Ja, glasisar.

Tycker du det är viktigt med märkeskläder? Inte särskilt.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Lagom för att hinna gå och handla innan affären stänger.

Har du piercing? Nej.

Vill du gifta dig? Nej.

Vill du ha barn? Jag tror det finns för mycket strunt i generna för att jag ska vilja föra dem vidare.

Solar du ofta? När tillfälle ges.

Är du bra på att laga mat? Lika ofta som jag lyckas så misslyckas jag, det beror på dagsformen!

Är du flygrädd? Nej.

Hur vig är du? Utnött metafor: "som ett kylskåp".

Är du musikalisk? Inte nämnvärt.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.

Vilken är din favoritglass? Daim

Tror du på ett liv efter döden? Det vore väl väldigt tråkigt om det bara tog slut helt abrupt, eller hur?

Tycker du om sushi? Vet ej, men jag skulle gärna vilja prova!

Vad äter du helst när du ser på film? Schwarzwaldtårta [sic!]

Bor dina föräldrar tillsammans? Nej.

Har du tandläkarskräck? Nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgonmänniska på vardagar och kvällsmänniska på helger.

Vilken ögonfärg har du? Grön.

Har du någon gång gråtit dig till sömns? Garanterat, men inte vad jag kan minnas.

Röker eller snusar du? Ingetdera (jag har faktiskt aldrig provat något av dem /duktigkille_87)

Har du skrivkramp nu? Bevisligen inte.

Inga kommentarer: