torsdag 11 oktober 2012

Rubrik: De här låtarna skulle jag spela om jag var programledare för "Ring så spelar vi"

Önskad rubrik: "De här låtarna skulle jag spela om jag var programledare på Ring så spelar vi".

Okej, förlåt förlåt, jag vill inte vara någon besserwisser, men bygger inte Ring så spelar vi på att lyssnarna ringer in och önskar låtar? Hursomhelst. Om jag var enväldig radiodespot skulle jag ha spelat mina favoriter bland svenska låtar:

  • Det blir alltid värre framåt natten med Björn Skifs.
  • Inga blommor växer på en sjömans grav med Stefan Borsch (den kvasifilosofiska titeln!)
  • Rosen med Arne Quick (som blev så starkt förknippad med låten att hans smeknamn de facto blev "Rosen")
  • Jag skiter med Magnus Uggla (svensk dekadens har aldrig varit mer dekadent än textraden "Dom säger att jag skiter i allt, men det skiter jag i").
  • Till mitt eget blue Hawaii med Vikingarna.
  • Alptoppens ros med Owe Thörnquist.
  • Gå och göm dig Åke Tråk med Mona Wessman.
  • Felicia adjö med Cornelis.
  • Augustin med Siw Malmqvist
Nånting sånt.

Inga kommentarer: