tisdag 7 augusti 2012

Turd on the Run

På albumet Exile on Main St. finns låten Turd on the Run med, en låt som Keith Richards spelade in utan Mick Jaggers kännedom. Det förklarar rubriken, men vad anspelar den på då? Jo, idag klippte jag gräset vid den hyreslänga där jag bor. Jag klippte allt det som inte går att komma åt med åkgräsklipparen, dikena och slänterna osv. Gräset var ganska högt, så det var svårt att se vad som kunde finnas där. En gång på universitetet, under ett grupparbete, visade en klasskompis det här klippet:



Tigern dyker upp från ingenstans och så var det också idag, ja ingen tiger, men likväl något från djurriket. Hundskit var det. Hundskit i mängder. Hundskit som jag naturligtvis klev i.

Jag anser mig ha ett ganska bra tålamod och en hög lägsta nivå på humöret, men då det händer inte en, inte två och inte heller tre, utan FYRA j-ä-v-l-a gånger att jag kliver i olika högar av något som vilken vettig människa som helst plockar upp efter sina husdjur, ja då förstörs dagen ganska snabbt.

Skjut mig, någon.

(...men det är klart, det hade kunnat vara som tidigare i somras, då det låg en halv kubikmeter blöt hästskit ute på gräsmattan [sic!] )

Inga kommentarer: