söndag 12 augusti 2012

Hobbyer

Tydligen har jag - på grund av att mitt enda fritidsintresse är att träna - fått det mindre smickrande epitetet Tråk-Albin.

Det finns en man i Fredrika som av sin fru kallas världens tråkigaste människa eftersom hans största passioner i livet är att se biljard på Eurosport och äta banankola. Visst, om man begränsar sig till såna intressen låter man kanske inte så spännande, det är ju inte svärdfisksfiske precis, men än hur man vrider och vänder på det så är det ändå hobbyer (i plural).

Tja, jag vet inte jag, det manar ju till eftertanke, det gör det. Därför behöver jag er hjälp att hitta en ny hobby. Något som jag kan syssla med i hemmets lugna vrå, något som inte är så materialkrävande och som gör att min enda nuvarande hobby får sällskap så att jag också, likt biljard- och banankola-mannen, har hobbyer (i plural).

Förslag?

Inga kommentarer: