söndag 19 augusti 2012

Ålskinn

I fredags var jag i Umeå och handlade cognacsmedwurst. Vi har fått nya ägare till livsmedelsbutiken i byn och i och med det så har butiken gått från att vara ICA till att bli Handlar'n - en övergång som skett helt friktionsfritt förutom det faktum att cognacsmedwurst inte längre finns i sortimentet. Med tanke på mina extremt konservativa frukostrutiner (där medwurst är en bärande del) var jag därför tvungen att åka iväg för att hamstra.

Då jag ändå var i stan passade jag också på att köpa lite nya träningskläder. Jag har inte mycket till övers för provhyttar, så därför grabbade jag tag i ett par tröjor med lämplig storlek, gick till kassan och betalade. När jag sedan kom hem provade jag mina nyförvärv och allt satt bra, förutom en tröja. Den var tajt, så tajt att man skulle kunna tro att någon trätt en gigantisk krympslang över mig och sedan startat varmluftspistolen. Ingenting lämnas åt fantasin.

Det ville sig dock inte bättre än att prislappen trillade av då jag skulle dra på mig tröjan, så jag kan inte lämna tillbaka den heller. För att göra det bästa av situationen och undvika att tröjan samlar damm i garderoben ska jag därför ignorera alla dömande blickar och försöka pressa ut den en storlek eller två på gymmet imorgon.

Lite ont i ögonen får de allt tåla, de andra gymbesökarna.

Inga kommentarer: