onsdag 23 maj 2012

Nyp

(Okej, ytterligare ett väldigt kokett inlägg som troligtvis intresserar er föga).

Idag har det varit en väldigt händelselös dag. Det mest spännande som hänt var då jag fick ett nyp på gymmet ...av mig själv.

I den spirande vårform som jag, i skrivande stund, befinner mig i känns det som att det går att ta i nästan hur mycket som helst på gymmet (koketteri #1). Då det är såhär, att det går att göra kill screens i nästan alla övningar (#2), blir man lätt så euforisk att man i övermod testar tyngre vikter än vanligt (#3) och då kan det gå som det gjorde idag. Jag skulle köra övningen pull-ups och jag vet inte hur insatta ni är i styrketräningsterminologi men nu är jag inne i en period där jag lyfter få repetitioner med tyngre vikter (#4), så därför använde jag mig av ett viktbälte. I bältet sitter en kätting där viktskivor kan fästas och det går därför att dosera tyngden på bältet så mycket man vill. En fördel är dock att försöka få balans mellan viktskivorna, så att de inte hamnar i självsvängning under själva träningsmomentet. Får man inte, som idag, balans händer det lätt att kättingen griper tag i rumpan och nyper till hårdare än världens starkaste sexförbrytare.

Sällan känner man sig så in i märgen skändad som då man utsätter sig själv för sexuella trakasserier...

Inga kommentarer: