onsdag 9 maj 2012

Det vita snittet

Idag höll jag på att skruva i en tvättmaskin på jobbet. Jag skulle byta en sak som var ganska tung och som satt trångt till, så jag var tvungen att bryta/lyfta/styra/bända/svära samtidigt. Kanske berodde det på överdrivna svärandet (internt i huvudet tänkte jag ord som inte lämpar sig i fredstid) för plötsligt slant det till och en rakbladsvass kant skar upp tre av mina fingertoppar. "Ingen fara på taket, Albin!" hann jag tänka innan det började svida som eld i det nyuppkomna snittet på pekfingret. Tvättmedel. Rakt in i blodet.

Jag tröstar mig med att det kan ha medfört någon positiv bieffekt. Spindelmannen blev biten av en spindel, giftet spred sig i blodet och gav honom superkrafter och Kapten Staterna injicerades med syntetiska preparat och blev en über-mensch. Vem vet, kanske har jag något liknande att vänta nu då hjärtat pumpar runt en liten liten mängd tvättmedel i mitt blodomlopp?

Tänk på möjligheterna, kanske behöver jag aldrig mer använda schampo? (blöt ner mig och du har ett portabelt skumdisco!)

Inga kommentarer: