måndag 7 maj 2012

Någon slags toppform

Vet ni vad? As we speak befinner jag mig i någon slags formtoppning. Jag har aldrig lyft tyngre på gymmet samtidigt som det var väldigt, väldigt länge sen som jag hade så bra ork under löpturerna som jag har nu.

Den där kombon i att vara Wolfgang Pichler-stark och inte längre frusta som en lungskadad häst (vad är det med hästar och rökning egentligen?) varje gång det blir en uppförsbacke, den känns bra.

Får jag bara mina missprydande skavanker att försvinna (ironin i det: att enligt gängse uppfattning tillhöra den enda yrkesgrupp som inte tillåts bära träskor - eftersom vi sägs arbeta så sakta att de riskerar att slå rot - och ändå få psykosomatiska stressreaktioner) blir jag en strandraggande kraft att räkna med under sommarsäsongen 2012.

Inga kommentarer: