söndag 26 september 2010

Nådiga pluntan

Jag kom på en sak som jag glömt att berätta. Det var en sak till som jag köpte sist jag var i Umeå. Eller glömde jag att berätta med flit eftersom det var som en karamell som jag ville spara? Sög jag i så fall på karamellen tills dess att den försvann och inte lämnade efter sig mer än en försvinnande eftersmak och det därför inte är så mycket kvar att berätta om? Eller smakade karamellen så dåligt att jag spottade ut den på golvet och sedan hittade den först nu?

Hursomhelst. Jag köpte en fickplunta, en sån där som italienare och irländare har i innerfickan i amerikanska filmer. En sån som man diskret kan smyga fram inifrån kavajen för att skingra moln av slentrian, nervositet, trötthet, pigghet, nedstämdhet, uppstämdhet osv.

Så nu är bara frågan när nästa festlighet äger rum? Frågan slungas ut till er alla i allmänhet och till Tobias i synnerhet. När slår vi klackarna i taket? När svingar vi våra lurviga? När skiftar vi inställningen till Partymode:ON? När rullar vi hatt nästa gång? När tar vi på oss festblåsorna?

När?

Inga kommentarer: