lördag 3 juli 2010

Startskott

Testing testing! (blåser i mikrofonen)

Igår kväll, stärkt av på tok för mycket starksprit, kände jag mig plötsligt manad att börja blogga igen. På en ny blogg. Jag börjar om på ny kula och det här inlägget blir alltså något slags startskott. Förhoppningsvis skjuts inte bloggen till döds av detta startskott och överlever längre än vad den tidigare gjorde.

Låt mig börja med att presentera mig själv. Inte för att en ny blogg tvunget kommer att leda till nya besökare (eller några besökare överhuvudtaget för den delen), men se det i alla fall som ett försök till artighet. Som om vi hade en teambuilding-övning och jag skulle ställa mig upp från den cirkel vi satt i och börja prata om mig själv: Jag är en gänglig yngling med godmodigt utseende och villkorslös kärlek till Rolling Stones, leverbiff och Twin Peaks! (som är så bra att det måste förstärkas med ett utropstecken.)

Texten ovan är lite som ett potpurri över vad bloggen kommer att innehålla: pretentioner, självförhärligande/självbesvärligande, obegripliga populärkultursreferenser och överdrivet användande av parenteser (som säkerligen används felaktigt dessutom) samt metaforer.

Välkommen!

Inga kommentarer: