tisdag 20 juli 2010

Beam me up, Scotty!

…men alkisarna som scannar av skogen utanför Trillen efter marknadshelgen i jakt på alkohol blev i alla fall glada över att jag lämnade en halv flaska Jim Beam till dem (tårades deras ögon som då diversearbetaren får den franska originalutgåvan av ”Les Mots” i Karl-Bertil Jonssons julafton?).

Att gå ut i skogen och dricka sprit, det tycker jag brukar vara den största behållningen med marknaden, och hembygdsdagarna också för den delen. Det är svensk sommaridyll, typ. Så därför brukar jag i samband med den obligatoriska tömningen av blåsan innan entrébiljetten betalas alltid gömma en flaska någonstans (berusningsgraden bestämmer svårighetsgraden i att hitta den sen!). I år gjorde dock vädret att alla planer på att gå till skogen gick åt skogen, så därför blev flaskan kvar – till a-lagets stora glädje.

/Albin Strömberg, filantrop

4 kommentarer:

Tobias Nilsson sa...

Det är tur att det finns goda människor som tar från de rika och ger till de fattiga. :P

Albin Strömberg sa...

Eftersom jag tog från mig själv så förstår jag inte vad du menar. Man ska ju hålla hårt i sina surt förvärvade slattar!

Tobias Nilsson sa...

Visserligen, menar nog att det var en fin gest. :)

Albin Strömberg sa...

Min fina handling värmer nästan lika mycket inombords som spriten skulle ha gjort. ;)