torsdag 1 december 2011

Min far, kungen


En gång då jag var mindre såg jag en film där Kurt Russell spelade Elvis. Filmen handlade om hur Elvis gjorde en spelning i en liten amerikansk håla och förälskade sig i en ensamstående småbarnsmamma. Jag minns särskilt en scen där Elvis, iklädd vit sparkdräkt med paljetter och mantel, gick genom en skog i månljus för att ta sig till småbarnsmammans hus. Det var en fin film, fin på ett "tänk att få dansa med Andersson, lilla jag, lilla jag, med Fritiof Andersson"-sätt.

Hursomhelst.

Om Elvis hade gjort en spelning i Sverige och månskenskurtiserat med den där Lisa Johanssons mamma, DÅ hade man kunnat tro på de här vansinniga sensationsskriverierna. Men att ha blivit utbytt på ett amerikanskt BB och sedan hamnat i Sverige?

Njae, det ställer jag mig tvekande till.

Inga kommentarer: