fredag 2 december 2011

"He betyd ensamhet"

Det överlägset mest vanliga sökordet för att hamna på den här bloggen är "ensamhet". Varje vecka brukar någonstans mellan 10-20 människor skriva "ensamhet" i Googles sökruta och sedan klickar klickar klickar de tills de hamnar här hos mig.

Jag vet inte hur jag ska tolka det, om ensamheten får stå för dem som googlar "ensamhet" eller om det är jag som huserar ensamhetens sista bastion på Internet. Är min blogg ensamhetens elefantkyrkogård, dit googlingar kommer för att dö? Är min blogg som då en tjej från Lycksele var med på Idol-audition och svarade "He betyd ensamhet" då juryn frågade vad hennes namn betydde? Är min blogg en ensamhetens bakgata, dit anonyma människor iklädda trenchcoats kommer för att stilla sina ensamhetslustar?

Inga kommentarer: