lördag 24 december 2011

Passivt tv-spelande

Igår hade jag mina fina vänner Tobias, JT och Maria på besök. Tobias kom en stund innan de andra och vi ägnade en stor del av den tiden till att spela tv-spel, eller rättare sagt så spelade jag och Tobias tittade på.

Det var som förr i tiden då jag brukade hälsade på hos Tobias, fast tvärtom. Då var det jag som satt bredvid och tittade på. Han var lite av en pionjär inom tv-spelandet i Fredrika och fick redan i lågstadieåldern spela Wolfenstein, Doom och andra avtrubbande spel, sånt som var totalförbjudet hemma hos mig.

I timmar kunde vi sitta tysta framför dataskärmen, Tobias koncentrerad på spelet och jag, koncentrerad på att inte "psyka" honom då han spelade. Den enda gången tystnaden bröts var då Tobias mamma tittade in och påminde Tobias om att också låta mig spela (men det fick jag inte).

Det var tider det!

Inga kommentarer: