onsdag 21 december 2011

Fasadgränd

Kamrater!

Vill ni såhär i juletid läsa en berättelse om hjärta och smärta, röjsågsfetischism, snus, religiös fanatism, mascara-mustascher, entreprenörsanda och lite Björn Skifs?

Men då så! Då dammar vi väl av den gamla bloggens följetong då!

En liten bakgrund (så ni inte tror att det bara är någon högtravande pretention, den där berättelsen): Vintern -09/-10 var jag ganska nedtryckt i skorna. Jag hade insett att ekonomistudierna inte var något för mig, så därför hade jag hoppat av universitetet; jag var arbetslös och arbetsförmedlingen tvingade mig till en arbetsmarknadsåtgärd (som gick ut på att bygga ett skjul) med en timlön på 20 kr/timme. För att muntra upp mig själv tänkte jag att jag skulle göra som Charles Dickens och skriva en slags adventsföljetong, bara för att få något annat att tänka på än mitt eget studiemisslyckande.

Då blev det Fasadgränd, en berättelse som kretsar kring de boende i trappuppgången 2b.

Håll till godo och ha överinseende med alla språkliga och dramaturgiska brister.

Inga kommentarer: