söndag 10 oktober 2010

Trestegsraket

(Är det någon slags förmildrande omständighet att jag skriver detta under ett rödtjutsrus?)

Jag är 23 år, det innebär att det har gått fem år sedan jag - i laglig mening - blev vuxen. Eftersom jag inte på något sätt är vuxen ännu så håller mitt ungdomsvisum på att gå ut. Man kan ju inte vara 23 år utan att vara vuxen, det är en omöjlighet (eller?). Därför skulle man kunna säga att det finns en slags "trestegsraket" för att närma sig vuxendomen, eller i alla fall skrapa ihop några vuxenpoäng:

1. Dricka kaffe. Det checkades av i onsdags, och med tanke på att det inte smakade allt för pikant, så borde det finnas chans för en fortsättning (det faktum att en studie visar att kroppsstyrkan ökar med 7% av kaffedrickande inverkar förstås positivt).

2. Dricka (och lära sig uppskatta) rödvin. Rödtjut är som softrock - Toto och REO Speedwagon liksom bara är, de kräver inte så mycket. Rödvin är på samma sätt, det bara rinner ner utan större åthävor. Det är vare sig volym eller kolsyra i vägen för berusningen så därför bara är det. Liksom. Jag är ingen rutinerad vindrickare. Det är sällan som jag har vin i seglen, men ikväll drack jag för första gången mer än 2 cl i ett svep. Och som det slog på! Jag splittade en tre-liters tetra med min morbror och oj vad det tog, men på ett varsamt sätt. Som att bli slagen groggy med en vadderad boxarhandske, typ.

3. Skaffa ett förhållande. Det där med kvinnor (att skriva "det där med" känns förmildrande på något sätt) är lite komplicerat. I Fredrika finns det en större efterfrågan än vad utbudet erbjuder så därför råder en lågkonjunktur. Lågkonjunkturen gör att utbudet är obefintligt och därför kan efterfrågan inte stillas. Finns det någon lösning på det problemet som inte innefattar en tvångsinflyttning av samma typ som för myskoxarna på Lycksele djurpark?

Inga kommentarer: