onsdag 6 oktober 2010

"A cup of good morning America"

Idag drack jag alltså kaffe för första gången på 17 år (är det "bad parenting" att låta en sexåring dricka kaffe?). I början av sommaren blev jag pushad av mina arbetskamrater att ta en kopp och då lovade jag att jag skulle prova innan jag slutade jobba. Idag var sista dagen och därigenom sista chansen, så jag provade. Smaken var faktiskt inte så farlig som jag föreställt mig (och mindes sedan sjutton år tillbaka!). Det gav inte bara vuxenpoäng, det gav en koffeinkick också. Jag blev piggelin, nästan som George Michael blev av den hembrygda fruktjuicen i fängelset, men med den skillnaden att jag behöll kläderna på.

...men än dröjer det innan jag är en kaffekonnässör av samma mått som Coop i Twin Peaks! (som alltså är så bra att det måste skrivas med ett utropstecken).

Inga kommentarer: