fredag 29 oktober 2010

Jag gillert

Maria hade gjort en lista i sin blogg över saker som hon gillar och inte gillar. Av lättja vill jag inte vara sämre så därför stjäl jag konceptet rakt av:

Jag gillar lukten av ny hemelektronik
Jag gillar Ballerinakex
Jag gillar att duscha då jag är trött
Jag gillar Rolling Stones
Jag gillar skarvsladdar
Jag gillar flanellskjortor
Jag gillar leverbiff
Jag gillar att kunna namedroppa skådespelare
Jag gillar att tänka ut metaforer och liknelser
Jag gillar rasslandet i dammsugarslangen när makaroner sugs upp
Jag gillar att blanda white russians
Jag gillar att jag är en über-mensch på att poppa popcorn i mikrovågsugn
Jag gillar känslan av att vakna en timme innan alarmet ringer och inse att jag kan sova en stund till
Jag gillar countrymusik
Jag gillar regn i april
Jag gillar att diskutera
Jag gillar doften av apelsinskal som spolas med varmt vatten
Jag gillar Twin Peaks!
Jag gillar varm asfalt på sommaren
Jag gillar den amerikanska nationalsången
Jag gillar multivitamintabletter

Jag gillar inte jazz
Jag gillar inte korvsoppa
Jag gillar inte förståsigpåare
Jag gillar inte då glasögonen immar igen på vintern
Jag gillar inte blodsockerfall
Jag gillar inte regn i oktober
Jag gillar inte svensk film
Jag gillar inte renar
Jag gillar inte Stefan Sauk
Jag gillar inte att frysa på sommaren
Jag gillar inte handboll
Jag gillar inte husgeråd som är köpta på second hand affärer
Jag gillar inte makaronpudding
Jag gillar inte då håret är mellanlångt så att det liksom lyfter som ett lock då det blåser
Jag gillar inte då en social situation kräver att jag måste fejk-skratta
Jag gillar inte byxor som sitter för snävt över benen och för löst vid midjan
Jag gillar inte när någon använder religion som argument vid diskussioner
Jag gillar inte avslagen dricka
Jag gillar inte kläder av manchestertyg
Jag gillar inte att känna mig stressad.

Så... Varför tar inte Du och gör ett liknande blogginlägg?

Inga kommentarer: