tisdag 10 augusti 2010

Korrespondenskurser

Efter att ha gjort ett besök i Umeå och fått känna på ”inner city pressure” så har jag avfärdat alla planer på att börja plugga på plats igen. Istället har jag börjat fundera om det går att läsa på distans? In a distant future that is, förstås (jag måste återfå den falnande glöden previously known as studiemotivation innan det ens blir tal om att söka några kurser igen). 


Distans alltså, ungefär som lektionerna i engelska under högstadiet då min klass på grund av ett ständigt numerärt underläge gentemot den andra klassen alltid förpassades till källaren – kassettbandens förlovade land. Där lärde vi oss engelska fraser och grammatik genom att köra vissa avsnitt av banden i instant repeat (men egentligen lyssnade vi mest på musiken som fanns på banden, t ex Harry Belafontes "Jamaica Farewell", en sång om en kvinna som sålde "Cockles and mussels" och  Roger Millers ”King of the Road” (och kanske var det där och då det såddes ett frö som senare blommade ut till min nuvarande kärlek till countrymusiken)).


Distans alltså, men för att citera en vis man "Men det får vi se hur det går".

Inga kommentarer: