söndag 18 november 2012

Soffpotatis

Det finns ett mönster över hur mina helger förflyter: Jag handlar något fredagsmysigt (smultronkex) efter jobbet. Drar iväg och tränar. Steker hamburgare. Äter middag framför teven. Somnar i soffan någon gång strax efter kl 22. Vaknar mitt i natten med helvetiskt ont i ryggen. Somnar om och vaknar vid åtta på morgonen. Startar teven. Somnar om igen. Kliver upp i lagom tid för att hinna till affären innan den stänger. Handlar något lördagsmysigt (smultronkex). Äter middag framför teven. Somnar i soffan någon gång strax efter kl 19. Vaknar mitt i natten med ännu mer helvetiskt ont i ryggen än natten innan. Funderar på om inte ett skott i pannan vore en bra lösning. Somnar om och vaknar vid nio på morgonen. Startar teven. Somnar om igen. Kliver upp i lagom tid för att hinna se det sista av dagsljuset. Svär över att jag missat dagsljuset. Äter frukost. Drar iväg och tränar. Duschar. Somnar i soffan. Äter middag. Hälsar på mormor och morfar. Lagar matlådor. Går och lägger mig.

Samma sak, helg efter helg. Jag vet inte jag, men det känns som att det finns en osundhetens hinna över det här. Helgen tappar ju sin mening om den fördrivs i ett tillstånd av dvala...

2 kommentarer:

JF The Fatman Stromberg sa...

Om du vill bryta helgvanan för en helg får du komma och hälsa på din "heavy brother" i UM en helg

Maria sa...

Tänker du sluta blogga eller?