tisdag 19 februari 2013

Fönstret mot gården

Jag vet inte jag, men ett typiskt dåligt tecken brukar vara när det plötsligt luktar blöt hund i lägenheten. Särskilt när den där tusendels millisekunden passerat som det tar att inse att jag de facto inte har något husdjur... När det sen visar sig att lukten kommer från de träningskläder som jag brukar använda då jag åker skidor, så är det inte utan att tanken väcks att någonting är fysiologiskt fel.

Vanligtvis brukar jag ha träningskläderna på vädring ute på balkongen, men igår kväll hade jag råkat glömma dem i vardagsrummet. Kul. Särskilt att komma hem till lunch och missta sin egen lägenhet för en brittisk kennel. Jättekul.

Men nu ljög jag lite grann, det är bara ibland jag brukar ha kläderna på vädring, annars KANSKE jag brukar ha dem i mitt plomberade rum. Det är ett rum som jag inte betalar hyra för, eftersom jag inte nyttjar det. Min trea är alltså en tvåa, efter en överenskommelse med hyresbolaget. Och eftersom jag har bra kontakt med vaktmästaren där jag bor, vi brukar duscha tillsammans (Förtydligande: Jag är vaktmästaren), så KANSKE rummet står öppet, redo att användas.

OJ Simpson, som friades från mordet på sin fru, skrev nyligen en bok om hur han skulle ha utfört mordet OM det var han som hade gjort det. På samma sätt (men mindre bindgalet) så skulle jag ha hängt mina träningskläder inne i det plomberade rummet OM jag hade nyttjat det.

Inga kommentarer: